04-01-2011 13:04
Podsumowanie 2010 Portal, cz. 2 - RPG
Odsłony: 2
Pod względem RPG rok 2010 był dla Portalu bardzo udany. Podobnie jak w roku 2009 wydaliśmy dwa Almanachy MG, podobnie jak w 2009 wydaliśmy dwie gry Indie, lecz dodatkowo oddaliśmy w Wasze ręce trzy dodatki do Neuroshimy oraz 10 numerów Gwiezdnego Pirata. Ilość materiałów została praktycznie zdublowana. Ale po kolei…
[Almanachy]
W 2010 ukazał się Skrót do R’lyeh. Podobnie jak wcześniej wydana Jesienna gawęda, jest to zbiór publikowanych przed laty słynnych, kultowych artykułów rpg. Pomijając wysoką sprzedaż (prawie przez cały rok w pierwszej #10 bestsellerów RPG sklepu Rebel.pl) i dobre recezje, jesteśmy bardzo zadowoleni, że te najważniejsze dla rozwoju polskiej szkoły RPG teksty zostały znowu opublikowane, nie zaginęły, lecz zostały odkopane i ponownie ujrzały światło dzienne. To ważne, by te materiały mogły być czytane przez kolejne pokolenia fanów RPG w Polsce. Skrót do R’lyeh i Jesienna gawęda to ważne dla nas książki.
Na koniec roku ukazała się kolejna książka z serii Graj z… – Graj trikiem opowiada o przygotowaniu sesji RPG i natychmiast po premierze znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu bestsellerów RPG sklepu Rebel.pl. Domknęliśmy zatem mini trylogię (Graj z głową, Graj fabułą i Graj trikiem).
Cykl wydawniczy opierający się na publikowaniu dwóch almanachów rocznie sprawdza się nam bardzo dobrze – w 2008 ukazały się Graj Twardo oraz Graj z głową, w 2009 ukazało się Graj fabułą oraz Jesienna gawęda, teraz wydaliśmy Graj trikiem oraz Skrót do R’lyeh.
Na rok 2011 szykujemy kolejne dwa almanachy z serii. Fajnie jest dzielić się swoją pasją i wiedzą o RPG z nowymi pokoleniami fanów RPG.
[gry Indie]
Wydaliśmy w tym roku dwie gry fabularne – Cold City oraz InSpectres. Do pierwszej z nich opublikowaliśmy masę materiałów na łamach Gwiezdnego Pirata, druga z gier dopiero się ukazała, materiały są dopiero w drodze do publikacji. Obie gry wydrukowaliśmy w nakładzie dwukrotnie większym niż wydane w 2009 Kiedy Rozum Śpi oraz De Profundis – nasza linia Indie spotkała się z ciepłym przyjęciem, rozwija się, nakłady rosną, gry Indie stają się coraz bardziej popularne. Teraz to już cztery podręczniki – ciekawy wybór najbardziej interesujących gier na rynku w tym gatunku.
W roku 2011 ponownie chcielibyśmy wydać dwie gry fabularne w ramach serii gier Indie. Pierwsza z nich, ta, która ukaże się w pierwszej połowie 2011, jest już przetłumaczona. W styczniu podręcznik trafi do redakcji i w kolejnych tygodniach będzie mógł trafić do składu, korekty oraz produkcji. Nie zdradzamy jeszcze, co to będzie za gra, ale możemy powiedzieć, że tym razem nie jest to horror, a podręcznik jest grubszy niż dotychczas i że na pewno się w niej zakochacie. To kawał świetnego RPG.
[Neuroshima]
Mocno przycisnęliśmy z linią Neuroshimy. Pomijając fakt, że ukazała się gra karciana (51. Stan), wydaliśmy dwa oficjalne dodatki (Ruiny, Krew i rdza2), dodatek fanowski (Neuromachia) oraz około 100 stron artykułów o Neuroshimie na łamach Gwiezdnego Pirata.
Ponadto zrobiliśmy dodruki wszystkich wyczerpanych dodatków, a było tego w ostatnich latach coraz więcej. Dodrukowaliśmy więc podręczniki:
- Krew i rdza
- Bohater2
- Bohater3
- oraz od lat oczekiwany przez fanów Gladiator!
Łącznie odebraliśmy z druku i przekazaliśmy do sprzedaży 7 książek do Neuroshimy.
Mijają lata, ale Neuroshima wciąż ma się nieprawdopodobnie dobrze. Powstały nowe blogi o Neuroshimie, nowe serwisy, na neuroshimie.org ukazało się kilkaset wpisów poświęconych grze. Odbyły się dwa neuroshimowe konwenty. Uruchomiliśmy akcję NeuroMistrz, w której Mistrzowie Gry z całej Polski prowadzą Neuroshimę na konwentach, poprowadziliśmy niezliczoną ilość prelekcji o Neuroshimie na konwentach, prowadziliśmy też LARP… Działo się bardzo, bardzo dużo.
[Gwiezdny Pirat]
W roku 2010 wydaliśmy dziesięć numerów Gwiezdnego Pirata. Ilość pobrań rośnie, magazyn z krótkiej broszurki poświęconej Neuroshimie i Monastyrowi zamienił się w miesięcznik pełną gębą – ukazują się w nim artykuły nie tylko do gier Portalu (NS, Mon, Cold City, InSpectres) ale i do innych gier popularnych w Polsce (Savage Worlds, Wolsung), są działy autorskie takie jak SMOK, pojawiają się recenzje, relacje z konwentów. Pismo rozwija się, a fani RPG w Polsce dostają od nas miesiąc w miesiąc kilkadziesiąt stron artykułów i przygód. For free. Od fanów RPG, dla fanów RPG.
[Podsumowanie]
Łącznie w tym roku odebraliśmy z drukarni i przekazaliśmy w Wasze ręce 11 podręczników i ponad 100 stron materiałów darmowych w formacie PDF. Harujemy tu w Portalu jak mróweczki pisząc kolejne teskty i materiały. Nie robilibyśmy tego, gdyby nie Wy. Nie pisalibyśmy gdyby jedynym odbiorcą była szuflada…
Dziękujemy, że kupujecie nasze gry, że gracie w nie, że piszecie do nich materiały i że nasze gry żyją na Waszych sesjach. Neuroshima wróciła na najwyższe miejsce w Rebelu spośród gier RPG, nadchodzący wielkimi krokami Monastyr 2.0 zrzesza coraz szerszą grupę fanów, na horyzoncie – niezmiennie – czai się RPO. Mamy kupę materiału do napisania. I strasznie się cieszymy, że są ludzie, którzy na ten materiał czekają.
[Almanachy]
W 2010 ukazał się Skrót do R’lyeh. Podobnie jak wcześniej wydana Jesienna gawęda, jest to zbiór publikowanych przed laty słynnych, kultowych artykułów rpg. Pomijając wysoką sprzedaż (prawie przez cały rok w pierwszej #10 bestsellerów RPG sklepu Rebel.pl) i dobre recezje, jesteśmy bardzo zadowoleni, że te najważniejsze dla rozwoju polskiej szkoły RPG teksty zostały znowu opublikowane, nie zaginęły, lecz zostały odkopane i ponownie ujrzały światło dzienne. To ważne, by te materiały mogły być czytane przez kolejne pokolenia fanów RPG w Polsce. Skrót do R’lyeh i Jesienna gawęda to ważne dla nas książki.
Na koniec roku ukazała się kolejna książka z serii Graj z… – Graj trikiem opowiada o przygotowaniu sesji RPG i natychmiast po premierze znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu bestsellerów RPG sklepu Rebel.pl. Domknęliśmy zatem mini trylogię (Graj z głową, Graj fabułą i Graj trikiem).
Cykl wydawniczy opierający się na publikowaniu dwóch almanachów rocznie sprawdza się nam bardzo dobrze – w 2008 ukazały się Graj Twardo oraz Graj z głową, w 2009 ukazało się Graj fabułą oraz Jesienna gawęda, teraz wydaliśmy Graj trikiem oraz Skrót do R’lyeh.
Na rok 2011 szykujemy kolejne dwa almanachy z serii. Fajnie jest dzielić się swoją pasją i wiedzą o RPG z nowymi pokoleniami fanów RPG.
[gry Indie]
Wydaliśmy w tym roku dwie gry fabularne – Cold City oraz InSpectres. Do pierwszej z nich opublikowaliśmy masę materiałów na łamach Gwiezdnego Pirata, druga z gier dopiero się ukazała, materiały są dopiero w drodze do publikacji. Obie gry wydrukowaliśmy w nakładzie dwukrotnie większym niż wydane w 2009 Kiedy Rozum Śpi oraz De Profundis – nasza linia Indie spotkała się z ciepłym przyjęciem, rozwija się, nakłady rosną, gry Indie stają się coraz bardziej popularne. Teraz to już cztery podręczniki – ciekawy wybór najbardziej interesujących gier na rynku w tym gatunku.
W roku 2011 ponownie chcielibyśmy wydać dwie gry fabularne w ramach serii gier Indie. Pierwsza z nich, ta, która ukaże się w pierwszej połowie 2011, jest już przetłumaczona. W styczniu podręcznik trafi do redakcji i w kolejnych tygodniach będzie mógł trafić do składu, korekty oraz produkcji. Nie zdradzamy jeszcze, co to będzie za gra, ale możemy powiedzieć, że tym razem nie jest to horror, a podręcznik jest grubszy niż dotychczas i że na pewno się w niej zakochacie. To kawał świetnego RPG.
[Neuroshima]
Mocno przycisnęliśmy z linią Neuroshimy. Pomijając fakt, że ukazała się gra karciana (51. Stan), wydaliśmy dwa oficjalne dodatki (Ruiny, Krew i rdza2), dodatek fanowski (Neuromachia) oraz około 100 stron artykułów o Neuroshimie na łamach Gwiezdnego Pirata.
Ponadto zrobiliśmy dodruki wszystkich wyczerpanych dodatków, a było tego w ostatnich latach coraz więcej. Dodrukowaliśmy więc podręczniki:
- Krew i rdza
- Bohater2
- Bohater3
- oraz od lat oczekiwany przez fanów Gladiator!
Łącznie odebraliśmy z druku i przekazaliśmy do sprzedaży 7 książek do Neuroshimy.
Mijają lata, ale Neuroshima wciąż ma się nieprawdopodobnie dobrze. Powstały nowe blogi o Neuroshimie, nowe serwisy, na neuroshimie.org ukazało się kilkaset wpisów poświęconych grze. Odbyły się dwa neuroshimowe konwenty. Uruchomiliśmy akcję NeuroMistrz, w której Mistrzowie Gry z całej Polski prowadzą Neuroshimę na konwentach, poprowadziliśmy niezliczoną ilość prelekcji o Neuroshimie na konwentach, prowadziliśmy też LARP… Działo się bardzo, bardzo dużo.
[Gwiezdny Pirat]
W roku 2010 wydaliśmy dziesięć numerów Gwiezdnego Pirata. Ilość pobrań rośnie, magazyn z krótkiej broszurki poświęconej Neuroshimie i Monastyrowi zamienił się w miesięcznik pełną gębą – ukazują się w nim artykuły nie tylko do gier Portalu (NS, Mon, Cold City, InSpectres) ale i do innych gier popularnych w Polsce (Savage Worlds, Wolsung), są działy autorskie takie jak SMOK, pojawiają się recenzje, relacje z konwentów. Pismo rozwija się, a fani RPG w Polsce dostają od nas miesiąc w miesiąc kilkadziesiąt stron artykułów i przygód. For free. Od fanów RPG, dla fanów RPG.
[Podsumowanie]
Łącznie w tym roku odebraliśmy z drukarni i przekazaliśmy w Wasze ręce 11 podręczników i ponad 100 stron materiałów darmowych w formacie PDF. Harujemy tu w Portalu jak mróweczki pisząc kolejne teskty i materiały. Nie robilibyśmy tego, gdyby nie Wy. Nie pisalibyśmy gdyby jedynym odbiorcą była szuflada…
Dziękujemy, że kupujecie nasze gry, że gracie w nie, że piszecie do nich materiały i że nasze gry żyją na Waszych sesjach. Neuroshima wróciła na najwyższe miejsce w Rebelu spośród gier RPG, nadchodzący wielkimi krokami Monastyr 2.0 zrzesza coraz szerszą grupę fanów, na horyzoncie – niezmiennie – czai się RPO. Mamy kupę materiału do napisania. I strasznie się cieszymy, że są ludzie, którzy na ten materiał czekają.